Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

International Consumer Admiration: An Extension of the International Animosity Model

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Government or company actions can lead consumers in other countries to form poor perceptions of the countries involved. For example in the recent press, countries in the Middle East boycotted Danish manufacturers of consumer products because the Danish press published of a comic that Middle Eastern consumers considered offensive (Munter 2006). This phenomena has also been observed in the United States when the populous advocated renaming “French Fries” to “freedom fries” when France refused to join the United States into war (Loughlin 2003). Ample anecdotal evidence clearly indicates how consumers feel toward particular countries will affect their behavior in the market place.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
International Consumer Admiration: An Extension of the International Animosity Model
verfasst von
Amro Maher
Ahmed Maher
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18687-0_106