Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

International Marketing: The Case of Management Contracts

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The past decade has witnessed a growing preference, particularly by the developing countries (IDC), for non-traditional mechanisms in the international business arena. One such non-traditional mechanism is management contracts. The preference for management contracts is based on the notion that this allows the local managers in the local firm a full control over its own decision making, including marketing decisions. This paper presents a case study of a management contract in a IDC whereby the Swedish firm successfully integrated the local firm in its own international marketing strategy in spite of the fact that the Swedish firm owned almost no equity shares in the local firm.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
International Marketing: The Case of Management Contracts
verfasst von
D. Deo Sharma
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16937-8_51