Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

1. Introduction

verfasst von : William Sims Bainbridge

Erschienen in: Online Worlds: Convergence of the Real and the Virtual

Verlag: Springer London

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This brief introductory chapter sets the stage for a broad discussion of many aspects of virtual worlds, by comparing episodes experienced by two avatar researchers, one in Second Life (SL), and the other in Star Wars Galaxies (SWG). Interviewer Wilber attends a medieval dance on an SL island created by Starfleet, an innovative and hard-working group of 500 Star Trek fans, who have created working virtual technology and soaring architecture to make real their fantasies about the human future. Algorithma Teq visits the Mos Eisley Cantina in SWG, where Luke Skywalker originally met Han Solo, and is scrutinized by two Imperial storm troopers, even as she attempts to remain aloof from the Star Wars mythos and simply practice her engineering skills in making droids. It can be useful to distinguish gamelike virtual worlds from non-game worlds, yet as these examples show, they are not distinct categories, and virtual worlds inevitably mix fantasy and reality in complex ways.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Bainbridge, W. S. (2007). The scientific research potential of virtual worlds. Science, 317:472-476.CrossRef Bainbridge, W. S. (2007). The scientific research potential of virtual worlds. Science, 317:472-476.CrossRef
Zurück zum Zitat Childe, G. V. (1951). Man makes himself. New York: New American Library. Childe, G. V. (1951). Man makes himself. New York: New American Library.
Zurück zum Zitat Corneliussen, H. G. & Rettberg, J. W. (2008). Digital culture, play and identity: A world of Warcraft reader. Cambridge, MA: MIT Press. Corneliussen, H. G. & Rettberg, J. W. (2008). Digital culture, play and identity: A world of Warcraft reader. Cambridge, MA: MIT Press.
Zurück zum Zitat Ducheneaut, N. & Moore, R. J. (2004). The social side of gaming: A study of interaction patterns in a massively multiplayer online Game” (pp. 360-369). In Proceedings of the ACM Conference on Computer-Supported Cooperative Work (CSCW2004). New York: ACM. Ducheneaut, N. & Moore, R. J. (2004). The social side of gaming: A study of interaction patterns in a massively multiplayer online Game” (pp. 360-369). In Proceedings of the ACM Conference on Computer-Supported Cooperative Work (CSCW2004). New York: ACM.
Zurück zum Zitat Rymaszewski, M., Wagner James, Au, Ondrejka, C., Platel, R., Van Gorden, S., Cézanne, J., et al. (2007). Second Life: The official guide. San Francisco, CA: Sybex. Rymaszewski, M., Wagner James, Au, Ondrejka, C., Platel, R., Van Gorden, S., Cézanne, J., et al. (2007). Second Life: The official guide. San Francisco, CA: Sybex.
Zurück zum Zitat Turkle, S. (2005). The Second Self: Computers and the human spirit. Cambridge, MA: MIT Press. Turkle, S. (2005). The Second Self: Computers and the human spirit. Cambridge, MA: MIT Press.
Metadaten
Titel
Introduction
verfasst von
William Sims Bainbridge
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Springer London
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-84882-825-4_1

Neuer Inhalt