Skip to main content

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

Language, Media and Opinion Polling

verfasst von : John F. Myles

Erschienen in: Bourdieu, Language and the Media

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This chapter develops Bourdieu’s original criticisms of opinion polls (Bourdieu 1984, 1990b, 1993b) and his analysis of the political implications, and sociological meaning, of ‘Don’t Know’ responses. Bourdieu was critical of democratic claims that polls make it possible for the working-class ‘silent majority’ to enter into the political field (Berinsky 2004: 8; Champagne 2005: 119) because it is they who most regularly resort to the Don’t Know option. Bourdieu castigated the polling industry for its role in more general processes of symbolic violence and political domination. But he was also concerned with how polls and the mass media interact, and the role of language in polling discourse in marginalizing opinion ‘from below’. In this respect, then, Bourdieu’s ideas on polling are important in the study of the media and language.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Language, Media and Opinion Polling
verfasst von
John F. Myles
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9780230283053_8