Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Leveraging Virtual Trips in Google Expeditions to Elevate Students’ Social Exploration

verfasst von : Antigoni Parmaxi, Kostas Stylianou, Panayiotis Zaphiris

Erschienen in: Human-Computer Interaction – INTERACT 2017

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper reports on an exploratory case study on the use of Google Expeditions in the context of an intensive Greek language course for specific academic purposes. Google Expeditions are collections of linked virtual reality content that can enable teachers to bring students on virtual trips to places like museums, human anatomy, surgical processes etc. Thematic analysis of instructors’ field notes, students’ reflections, interviews and focus group was employed aiming at identifying the potential of Google Expeditions for extending the language classroom through virtual trips. The use of Google Expeditions enabled students to extend the borders of the classroom by making virtual walkthroughs in places that would normally be unreachable and trigger social exploration through inter- and extra-VR communication, sharing of ideas, concepts and experiences. This study acts as a pilot with an eye to inform larger-scale investigation of Google Expeditions in the future.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Merchant, Z., Goetz, E.T., Cifuentes, L., Keeney-Kennicutt, W., Davis, T.J.: Effectiveness of virtual reality-based instruction on students’ learning outcomes in K-12 and higher education: a meta-analysis. Comput. Educ. 70, 29–40 (2014)CrossRef Merchant, Z., Goetz, E.T., Cifuentes, L., Keeney-Kennicutt, W., Davis, T.J.: Effectiveness of virtual reality-based instruction on students’ learning outcomes in K-12 and higher education: a meta-analysis. Comput. Educ. 70, 29–40 (2014)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Seo, J.H., Smith, B., Cook, M., Pine, M., Malone, E., Leal, S., Suh, J.: Anatomy builder VR: applying a constructive learning method in the virtual reality canine skeletal system. In: 2017 IEEE Virtual Reality (VR), pp. 399–400. IEEE, March 2017 Seo, J.H., Smith, B., Cook, M., Pine, M., Malone, E., Leal, S., Suh, J.: Anatomy builder VR: applying a constructive learning method in the virtual reality canine skeletal system. In: 2017 IEEE Virtual Reality (VR), pp. 399–400. IEEE, March 2017
3.
Zurück zum Zitat Chen, Y.L.: The effects of virtual reality learning environment on student cognitive and linguistic development. Asia-Pac. Educ. Res. 25(4), 637–646 (2016)CrossRef Chen, Y.L.: The effects of virtual reality learning environment on student cognitive and linguistic development. Asia-Pac. Educ. Res. 25(4), 637–646 (2016)CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Parmaxi, A., Zaphiris, P., Michailidou, E., Papadima-Sophocleous, S., Ioannou, A.: Introducing new perspectives in the use of social technologies in learning: social constructionism. In: Kotzé, P., Marsden, G., Lindgaard, G., Wesson, J., Winckler, M. (eds.) INTERACT 2013. LNCS, vol. 8118, pp. 554–570. Springer, Heidelberg (2013). doi:10.1007/978-3-642-40480-1_39 CrossRef Parmaxi, A., Zaphiris, P., Michailidou, E., Papadima-Sophocleous, S., Ioannou, A.: Introducing new perspectives in the use of social technologies in learning: social constructionism. In: Kotzé, P., Marsden, G., Lindgaard, G., Wesson, J., Winckler, M. (eds.) INTERACT 2013. LNCS, vol. 8118, pp. 554–570. Springer, Heidelberg (2013). doi:10.​1007/​978-3-642-40480-1_​39 CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Parmaxi, A., Zaphiris, P., Ioannou, A.: Enacting artifact-based activities for social technologies in language learning using a design-based research approach. Comput. Hum. Behav. 63, 556–567 (2016)CrossRef Parmaxi, A., Zaphiris, P., Ioannou, A.: Enacting artifact-based activities for social technologies in language learning using a design-based research approach. Comput. Hum. Behav. 63, 556–567 (2016)CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Chi, M.T.H.: Quantifying qualitative analyses of verbal data: a practical guide. J. Learn. Sci. 6(3), 271–315 (1997)CrossRef Chi, M.T.H.: Quantifying qualitative analyses of verbal data: a practical guide. J. Learn. Sci. 6(3), 271–315 (1997)CrossRef
Metadaten
Titel
Leveraging Virtual Trips in Google Expeditions to Elevate Students’ Social Exploration
verfasst von
Antigoni Parmaxi
Kostas Stylianou
Panayiotis Zaphiris
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-68059-0_32

Neuer Inhalt