Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

Personalized Feedback Enhanced by Natural Language Processing in Intelligent Tutoring Systems

verfasst von : Christos Troussas, Christos Papakostas, Akrivi Krouska, Phivos Mylonas, Cleo Sgouropoulou

Erschienen in: Augmented Intelligence and Intelligent Tutoring Systems

Verlag: Springer Nature Switzerland

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper proposes a novel approach for enhancing feedback in intelligent tutoring systems (ITSs) for Java programming using natural language processing (NLP). The proposed approach overcomes the limitations of traditional rule-based feedback generation systems and provides more personalized and relevant feedback to learners. The architecture includes three main components: a natural language parser (that takes as input comments and/or questions of the user that can be inserted through a text box in the user interface.), a feedback generator, and a feedback evaluator. The natural language parser is responsible for converting the unstructured text input of the learner into structured data, which can be analyzed for generating feedback. The feedback generator component then processes this data and generates personalized feedback for the learner based on their specific needs. Finally, the feedback evaluator component assesses the quality of the generated feedback and determines its helpfulness to the learner. The evaluation results are promising, indicating that using NLP techniques can improve the overall performance of intelligent tutoring systems and provide a more personalized learning experience for students.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
10.
Zurück zum Zitat Katz, A., Norris, M., Alsharif, A.M., Klopfer, M.D., Knight, D.B., Grohs, J.R.: Using natural language processing to facilitate student feedback analysis. In: 2021 ASEE Virtual Annual Conference (2021) Katz, A., Norris, M., Alsharif, A.M., Klopfer, M.D., Knight, D.B., Grohs, J.R.: Using natural language processing to facilitate student feedback analysis. In: 2021 ASEE Virtual Annual Conference (2021)
13.
Zurück zum Zitat Sangeetha, D.R., Hegde, P.V., Prerana, N.G., Bh, M.K.: Feedback and recommendation system using natural language processing. SSAHE J. Interdisc. Res. 17(1), 17–27 (2020) Sangeetha, D.R., Hegde, P.V., Prerana, N.G., Bh, M.K.: Feedback and recommendation system using natural language processing. SSAHE J. Interdisc. Res. 17(1), 17–27 (2020)
17.
Zurück zum Zitat Xiao, C., Zhang, Y., Liu, B., Liu, H.: Deep learning for natural language processing in intelligent tutoring systems: a systematic review. IEEE Trans. Educ. 64(1), 50–61 (2021) Xiao, C., Zhang, Y., Liu, B., Liu, H.: Deep learning for natural language processing in intelligent tutoring systems: a systematic review. IEEE Trans. Educ. 64(1), 50–61 (2021)
19.
Zurück zum Zitat Singh, R., Gulwani, S., Solar-Lezama, A.: Automated feedback generation for introductory programming assignments. In: Proceedings of the 34th ACM SIGPLAN Conference on Programming Language Design and Implementation (PLDI 213), pp. 15–26. ACM, New York (2013). https://doi.org/10.1145/2491956.2462195 Singh, R., Gulwani, S., Solar-Lezama, A.: Automated feedback generation for introductory programming assignments. In: Proceedings of the 34th ACM SIGPLAN Conference on Programming Language Design and Implementation (PLDI 213), pp. 15–26. ACM, New York (2013). https://​doi.​org/​10.​1145/​2491956.​2462195
Metadaten
Titel
Personalized Feedback Enhanced by Natural Language Processing in Intelligent Tutoring Systems
verfasst von
Christos Troussas
Christos Papakostas
Akrivi Krouska
Phivos Mylonas
Cleo Sgouropoulou
Copyright-Jahr
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-32883-1_58

Premium Partner