Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Identifying Scenarios for Ambidextrous Learning in a Decoupling Thinking Context

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The human perspective and the flow perspective of businesses represent two areas of competence that study similar systems but with different frame of references. The human perspective involves ambidextrous learning that concerns how knowledge is developed and used for different purposes by individuals or groups of individuals. The development of knowledge for new situations is referred to as ‘exploration’, while ‘exploitation’ refers to execution in known and stable contexts. Furthermore, decoupling thinking is important from a flow perspective and concerns how a value-delivery package is created. This type of thinking decouples the flow perspective into segments with different characteristics that are significant for process management. The examples presented in this paper are distinctive drivers of flow in terms of speculation or commitment, and the level of customisation. By combining these two perspectives, a set of 15 scenarios is identified for further research on ambidextrous learning in a decoupling thinking context.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
The concept of executional learning corresponds to the theoretical concept of adaptive learning used by Ellström [2].
 
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Drucker, P.: Managing for Results. Harper and Row, New York (1964) Drucker, P.: Managing for Results. Harper and Row, New York (1964)
2.
Zurück zum Zitat Ellström, P.-E.: Two logics of learning. In: Antaqnacopoulou, E., Jarvis, P., Andersen, V., Elkjaer, B., Hoyrup, S. (eds.) Learning, Working and Living. Mapping the Terrain of Working Life Learning. Palgrave Macmillan, London (2006) Ellström, P.-E.: Two logics of learning. In: Antaqnacopoulou, E., Jarvis, P., Andersen, V., Elkjaer, B., Hoyrup, S. (eds.) Learning, Working and Living. Mapping the Terrain of Working Life Learning. Palgrave Macmillan, London (2006)
3.
Zurück zum Zitat Chen, E.L., Katila, R.: Rival interpretations of balancing exploration and exploitation: simultaneous or sequential. In: Handbook of Technology and Innovation Management, pp. 197–214 (2008) Chen, E.L., Katila, R.: Rival interpretations of balancing exploration and exploitation: simultaneous or sequential. In: Handbook of Technology and Innovation Management, pp. 197–214 (2008)
4.
Zurück zum Zitat O’Reilly, C.A., Tushman, M.L.: Organizational ambidexterity: past, present, and future. Acad. Manag. Perspect. 27(4), 324–338 (2013)CrossRef O’Reilly, C.A., Tushman, M.L.: Organizational ambidexterity: past, present, and future. Acad. Manag. Perspect. 27(4), 324–338 (2013)CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Gibson, C.B., Birkinshaw, J.: The antecedents, consequences, and mediating role of organizational ambidexterity. Acad. Manag. J. 47(2), 209–226 (2004)CrossRef Gibson, C.B., Birkinshaw, J.: The antecedents, consequences, and mediating role of organizational ambidexterity. Acad. Manag. J. 47(2), 209–226 (2004)CrossRef
6.
Zurück zum Zitat March, J.G.: Exploration and exploitation in organizational learning. Organ. Sci. 2(1), 71–87 (1991)CrossRef March, J.G.: Exploration and exploitation in organizational learning. Organ. Sci. 2(1), 71–87 (1991)CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Tushman, M.L., O’Reilly, C.A.: The ambidextrous organizations: managing evolutionary and revolutionary change. Calif. Manag. Rev. 38(4), 8–30 (1996)CrossRef Tushman, M.L., O’Reilly, C.A.: The ambidextrous organizations: managing evolutionary and revolutionary change. Calif. Manag. Rev. 38(4), 8–30 (1996)CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Duncan, R.B.: The ambidextrous organization: designing dual structures for innovation. Manag. Organ. 1, 167–188 (1976) Duncan, R.B.: The ambidextrous organization: designing dual structures for innovation. Manag. Organ. 1, 167–188 (1976)
9.
Zurück zum Zitat Dewey, J.: Människans natur och handlingsliv. Inledning till en social psykologi. Bokförlaget Natur och Kultur, Stockholm (1936) Dewey, J.: Människans natur och handlingsliv. Inledning till en social psykologi. Bokförlaget Natur och Kultur, Stockholm (1936)
10.
Zurück zum Zitat Engström, A.: Arbetsmöten - arenor för samspel och lärande. Pedagogisk forskning i Sverige 21(3–4), 283–305 (2016) Engström, A.: Arbetsmöten - arenor för samspel och lärande. Pedagogisk forskning i Sverige 21(3–4), 283–305 (2016)
12.
Zurück zum Zitat O’Reilly, C.A., Tushman, M.L.: Ambidexterity as a dynamic capability: resolving the innovator’s dilemma. Res. Organ. Behav. 28, 185–206 (2008)CrossRef O’Reilly, C.A., Tushman, M.L.: Ambidexterity as a dynamic capability: resolving the innovator’s dilemma. Res. Organ. Behav. 28, 185–206 (2008)CrossRef
13.
Zurück zum Zitat Langley, A., Smallman, C., Tsoukas, H., Van de Ven, A.H.: Process studies of change in organization and management: unveiling temporality, activity, and flow. Acad. Manag. J. 56(1), 1–13 (2013)CrossRef Langley, A., Smallman, C., Tsoukas, H., Van de Ven, A.H.: Process studies of change in organization and management: unveiling temporality, activity, and flow. Acad. Manag. J. 56(1), 1–13 (2013)CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Wikner, J.: On decoupling points and decoupling zones. Prod. Manuf. Res. 2(1), 167–215 (2014) Wikner, J.: On decoupling points and decoupling zones. Prod. Manuf. Res. 2(1), 167–215 (2014)
15.
Zurück zum Zitat Wikner, J., Bäckstrand, J.: Decoupling points and product uniqueness impact on supplier relations. In: EUROMA 2012 Wikner, J., Bäckstrand, J.: Decoupling points and product uniqueness impact on supplier relations. In: EUROMA 2012
Metadaten
Titel
Identifying Scenarios for Ambidextrous Learning in a Decoupling Thinking Context
verfasst von
Annika Engström
Joakim Wikner
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-66926-7_37

Premium Partner