Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2009 | OriginalPaper | Buchkapitel

Display Blindness: The Effect of Expectations on Attention towards Digital Signage

verfasst von : Jörg Müller, Dennis Wilmsmann, Juliane Exeler, Markus Buzeck, Albrecht Schmidt, Tim Jay, Antonio Krüger

Erschienen in: Pervasive Computing

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In this paper we show how audience expectations towards what is presented on public displays can correlate with their attention towards these displays. Similar to the effect of

Banner Blindness

on the Web, displays for which users expect uninteresting content (e.g. advertisements) are often ignored. We investigate this effect in two studies. In the first, interviews with 91 users at 11 different public displays revealed that for most public displays, the audience expects boring advertisements and so ignores the displays. This was exemplified by the inclusion of two of our own displays. One, the iDisplay, which showed information for students, was looked at more often than the other (MobiDiC) which showed coupons for shops. In a second study, we conducted repertory grid interviews with 17 users to identify the dimensions that users believe to influence whether they look at public displays. We propose possible solutions to overcome this “Display Blindness” and increase audience attention towards public displays.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Display Blindness: The Effect of Expectations on Attention towards Digital Signage
verfasst von
Jörg Müller
Dennis Wilmsmann
Juliane Exeler
Markus Buzeck
Albrecht Schmidt
Tim Jay
Antonio Krüger
Copyright-Jahr
2009
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-01516-8_1

Premium Partner