Skip to main content

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

An Authoring Tool to Support the Design and Use of Theory-Based Collaborative Learning Activities

verfasst von : Seiji Isotani, Riichiro Mizoguchi, Sadao Isotani, Olimpio M. Capeli, Naoko Isotani, Antonio R. P. L. de Albuquerque

Erschienen in: Intelligent Tutoring Systems

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Design of pedagogically sound collaborative learning (CL) activities is a complex task, but necessary if the goal is to support learning. Through the design of CL scenarios, a designer can define structures that increase the chance for learning to occur. It means that the effectiveness of the collaboration depends on the transformation of the designer’s intentions into elements that will constitute the learning scenario. To support the creation of CL scenarios this paper presents an intelligent authoring tool that is equipped with the knowledge about different pedagogies and practices related to collaboration. Through the use of this information, the tool can provide intelligent guidance that support designers to create more effective CL scenarios. The results of an experiment suggest that our tool helps teachers to more easily introduce CL activities in classroom and creates favorable conditions for students to perform collaboration improving their overall learning performance throughout the year.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Authoring Tool to Support the Design and Use of Theory-Based Collaborative Learning Activities
verfasst von
Seiji Isotani
Riichiro Mizoguchi
Sadao Isotani
Olimpio M. Capeli
Naoko Isotani
Antonio R. P. L. de Albuquerque
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-13437-1_10

Premium Partner