Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Framework for Evaluating Behavior Change Interventions through Gaming

verfasst von : Valentina Rao

Erschienen in: Advances in Computer Entertainment

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

As behavior change interventions increasingly use game and game-like strategies to influence behavior, it seems pressing to develop a specific framework that reconsiders game design practices in a way to include the issue of persuasive effectiveness. This paper presents an overview of current discussion regarding persuasion through games and proposes the category of "game systems" to include different kinds of persuasive strategies that employ gaming such as persuasive games, gamification and gameful design, in order to facilitate the development of design tools that are goal-specific towards behavior change. Current tools focus on game usability or playability, but very few offer usable heuristics for the evaluation of persuasive efficacy. The following pages propose an initial differentiation between persuasive game systems that act as computer-mediated communication and others that instead behave as computer human interaction, to highlight the necessity for different design strategies.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Framework for Evaluating Behavior Change Interventions through Gaming
verfasst von
Valentina Rao
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-03161-3_27

Premium Partner