Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Minimizing the Cost to Win Competition in Social Network

verfasst von : Ziyan Liu, Xiaoguang Hong, Zhaohui Peng, Zhiyong Chen, Weibo Wang, Tianhang Song

Erschienen in: Web Technologies and Applications

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In social network, influences are propagating among users. Influence maximizing is an important problem which has been studied widely in recent years. However, in the real world, sometimes users need to make their influence maximization through social network and defeat their competitors under minimum cost, such as online voting, expanding market share, etc. In this paper, we consider the problem of selecting a seed set with the minimum cost to influence more people than other competitors. We show this problem is NP-hard and propose a cost-effective greedy algorithm to approximately solve the problem and improve the efficiency based on the submodularity. Furthermore, a new cost-effective Degree Adjust heuristics is proposed to get high efficiency. Experimental results show that our cost-effective greedy algorithm achieves better effectiveness than other algorithms and the cost-effective Degree Adjust heuristic algorithm achieves high efficiency and gets better effectiveness than Degree and Random heuristics.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Minimizing the Cost to Win Competition in Social Network
verfasst von
Ziyan Liu
Xiaoguang Hong
Zhaohui Peng
Zhiyong Chen
Weibo Wang
Tianhang Song
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-25255-1_49

Premium Partner