Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Rule-Based Method for Customer Churn Prediction in Telecommunication Services

verfasst von : Ying Huang, Bingquan Huang, M. -T. Kechadi

Erschienen in: Advances in Knowledge Discovery and Data Mining

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Rule-based classification methods, which provide the interpretation of a classification, are very useful in churn prediction. However, most of the rule-based methods are not able to provide the prediction probability which is helpful for evaluating customers. This paper proposes a rule induction based classification algorithm, called CRL. CRL applies several heuristic methods to learn a set of rules, and then uses them to predict the customer potential behaviours. The experiments were carried out to evaluate the proposed method, based on 4 datasets of University of California, Irvine(UCI) and one dataset of telecoms. The experimental results show that CRL can achieve high classification accuracy and outperforms the existing rule-based methods in churn prediction.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Rule-Based Method for Customer Churn Prediction in Telecommunication Services
verfasst von
Ying Huang
Bingquan Huang
M. -T. Kechadi
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-20841-6_34

Premium Partner