Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

University Students’ Informal Learning Practices Using Facebook: Help or Hindrance?

verfasst von : Rebecca Vivian

Erschienen in: Enhancing Learning Through Technology. Education Unplugged: Mobile Technologies and Web 2.0

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Facebook (FB) has gained worldwide popularity and Higher Education Institutions have an interest in the Social Network Site’s (SNSs) potential to support student learning and peer networking. This research paper reports on the findings from one online discussion group with 15 students from the University of South Australia about their preferences, experiences and use of FB for informal learning. This research found that students accessed and used FB in different ways. FB was used for informal learning via the use of status updates, private messaging, instant chat, tagging and FB ‘groups’. Students in the group often viewed FB as a source of procrastination; however, some students felt the benefits of FB to support their learning outweighed the issue of the SNS as a distraction. Some students reported that they increased their use of FB during assessment periods and a number of students used ‘SNS self-control’ practices that inhibited or reduced their use of FB.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
University Students’ Informal Learning Practices Using Facebook: Help or Hindrance?
verfasst von
Rebecca Vivian
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-22383-9_21

Premium Partner