Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Use of Serious Games in the Education of Engineers

verfasst von : Jannicke Madeleine Baalsrud Hauge, Borzoo Pourabdollahian, Johann C. K. H. Riedel

Erschienen in: Advances in Production Management Systems. Competitive Manufacturing for Innovative Products and Services

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Serious games have been used in the education of engineering students and professionals for decades, but still they have not reached their maximum diffusion. Learning by gaming is often seen as not serious enough within higher education and vocational training. Consequently, gaming as a teaching method is still often excluded from many curricula. Hence, students lack the experience of active knowledge acquisition during lessons and encounter a barrier for successful participation in serious games later. Although a variety of games have been developed and proved successful for the mediation of skills in complex systems (Windhoff, 2001), this paper discusses why we think that serious games should be considered as a suitable learning method for the mediation of skills needed in the education of engineers and secondly to give some examples of current games and experience of their use.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Use of Serious Games in the Education of Engineers
verfasst von
Jannicke Madeleine Baalsrud Hauge
Borzoo Pourabdollahian
Johann C. K. H. Riedel
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-40352-1_78

Premium Partner