Skip to main content
Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability 1/2018

14.02.2018

Teacher evaluation: the need for valid measures and increased teacher involvement

verfasst von: Guri Skedsmo, Stephan Gerhard Huber

Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability | Ausgabe 1/2018

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

Since the turn of the century, teacher assessment and evaluation have been put forward as an important strategy for assuring and developing educational quality in many countries. Out of 28 countries surveyed in the OECD Review on Evaluation and Assessment Frameworks for Improving School Outcomes (2013), 22 reported having national- or state-level policy frameworks for teacher evaluation. In the six remaining countries, practices to provide feedback on teachers’ work were designed and implemented locally. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Amrein-Beardsley, A., Polasky, S., & Holloway-Libell, J. (2016). Validating “value added” in the primary grades: one district’s attempts to increase fairness and inclusivity in its teacher evaluation system. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 28(2), 139–159. https://doi.org/10.1007/s11092-015-9234-5.CrossRef Amrein-Beardsley, A., Polasky, S., & Holloway-Libell, J. (2016). Validating “value added” in the primary grades: one district’s attempts to increase fairness and inclusivity in its teacher evaluation system. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 28(2), 139–159. https://​doi.​org/​10.​1007/​s11092-015-9234-5.CrossRef
Zurück zum Zitat OECD. (2013). Teachers for the 21st century. Using evaluation to improve teaching. Paris. OECD. (2013). Teachers for the 21st century. Using evaluation to improve teaching. Paris.
Metadaten
Titel
Teacher evaluation: the need for valid measures and increased teacher involvement
verfasst von
Guri Skedsmo
Stephan Gerhard Huber
Publikationsdatum
14.02.2018
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Educational Assessment, Evaluation and Accountability / Ausgabe 1/2018
Print ISSN: 1874-8597
Elektronische ISSN: 1874-8600
DOI
https://doi.org/10.1007/s11092-018-9273-9

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2018

Educational Assessment, Evaluation and Accountability 1/2018 Zur Ausgabe