Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

LIS Students’ Perceptions of the Use of LMS: An Evaluation Based on TAM (Kuwait Case Study)

verfasst von : Huda R. Farhan

Erschienen in: Digital Transformation and Global Society

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Including information technology within the learning and teaching environment, especially learning management systems (LMSs), has been under scrutiny for a long time, and studies in this area have focused on both teachers’ and students’ attitudes toward LMSs. In this paper, an evaluation of the development and application of students’ acceptance of LMSs is presented. Public Authority of Applied Education and Training in Kuwait (PAAET) students’ perceptions of the use of an LMS in a blended learning environment was investigated. The investigation was based on two methods: pre- and post-usage surveys and analyses of students’ actual use of the system through system log mining. The findings show a significant improvement in students’ computer skills after using an LMS. Students were willing to use the compulsory and optional components of an LMS if the motivation to do so was present. The nature of the subject being taught affected the students’ intention and how they used the LMS. There was no significant difference in the students’ perceptions of the use of LMSs before or after actual usage.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
6.
Zurück zum Zitat Park, S.Y.: An analysis of the technology acceptance model in understanding university students’ behavioral intention to use e-learning. Educ. Technol. Soc. 12(3), 150–162 (2009) Park, S.Y.: An analysis of the technology acceptance model in understanding university students’ behavioral intention to use e-learning. Educ. Technol. Soc. 12(3), 150–162 (2009)
10.
Zurück zum Zitat Teo, T., Lee, C.B., Chai, C.S.: Understanding pre-service teachers’ computer attitudes: applying and extending the technology acceptance model. Comput. Educ. 52(2), 302–312 (2009)CrossRef Teo, T., Lee, C.B., Chai, C.S.: Understanding pre-service teachers’ computer attitudes: applying and extending the technology acceptance model. Comput. Educ. 52(2), 302–312 (2009)CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Tselios, N., Daskalakis, S., Papadopoulou, M.: Assessing the acceptance of blended learning university course. Educ. Technol. Soc. 14(2), 224–235 (2011) Tselios, N., Daskalakis, S., Papadopoulou, M.: Assessing the acceptance of blended learning university course. Educ. Technol. Soc. 14(2), 224–235 (2011)
Metadaten
Titel
LIS Students’ Perceptions of the Use of LMS: An Evaluation Based on TAM (Kuwait Case Study)
verfasst von
Huda R. Farhan
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-02846-6_14

Premium Partner