Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

Lost in Translation from Abstract Learning Design to ICT Implementation: A Study Using Moodle for CSCL

verfasst von : Juan Alberto Muñoz-Cristóbal, Luis Pablo Prieto, Juan Ignacio Asensio-Pérez, Iván M. Jorrín-Abellán, Yannis Dimitriadis

Erschienen in: 21st Century Learning for 21st Century Skills

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In CSCL, going from teachers´ abstract learning design ideas to their deployment in VLEs through the life-cycle of CSCL scripts, typically implies a loss of information. It is relevant for TEL and learning design fields to assess to what extent this loss affects the pedagogical essence of the original idea. This paper presents a study wherein 37 teachers’ collaborative learning designs were deployed in Moodle with the support of a particular set of ICT tools throughout the different phases of CSCL scripts life-cycle. According to the data from the study, teachers considered that the resulting deployment of learning designs in Moodle was still valid to be used in real practice (even though some information is actually lost). This promising result provides initial evidence that may impulse further research efforts aimed at the ICT support of learning design practices in the technological context dominated by mainstream VLEs.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Lost in Translation from Abstract Learning Design to ICT Implementation: A Study Using Moodle for CSCL
verfasst von
Juan Alberto Muñoz-Cristóbal
Luis Pablo Prieto
Juan Ignacio Asensio-Pérez
Iván M. Jorrín-Abellán
Yannis Dimitriadis
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-33263-0_21

Premium Partner