Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Male and Female Heavy-Users of an Apparel Product Category: A Comparison of Sex Related Segment Profiles

verfasst von : Barnett A. Greenberg, James R. Lumpkin

Erschienen in: Proceedings of the 1982 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Many studies of market segments rely on either heterosexual or female only samples. The research reported in this paper examines male and female usage based segments for an apparel product category in an attempt to determine whether sex-specific profile differences exist. Male and female profiles were developed via multiple discriminant analysis for a variety of life style, shopping behavior, market specific and demographic predictor variables. Although differences were found in the resulting profiles, many useful suggestions are made for further research of sex-specific segments.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Male and Female Heavy-Users of an Apparel Product Category: A Comparison of Sex Related Segment Profiles
verfasst von
Barnett A. Greenberg
James R. Lumpkin
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_17