Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Market Research

verfasst von : Daniel J. Flint, Paola Signori, Susan L. Golicic

Erschienen in: Contemporary Wine Marketing and Supply Chain Management

Verlag: Palgrave Macmillan US

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

How do wineries learn about their markets and customers? The answer is through market research. Or at least that is what the answer ought to be. Even informal observation of customers at a wine cellar can serve as part of market research. Unfortunately, for many wineries this is the extent of their entire market research effort, and hardly any data are documented. It resides in senior leaders’ minds alone and is passed on verbally. This may be because wineries are essentially refined and highly specialized farms and product producers. Winery owners and winemakers are often highly trained in viticulture but much less so in marketing and sales. Or it could be simply because of the size of the winery and its niche focus.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Market Research
verfasst von
Daniel J. Flint
Paola Signori
Susan L. Golicic
Copyright-Jahr
2016
Verlag
Palgrave Macmillan US
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137492432_9