Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Measuring the Influence of Bloggers in Their Community Based on the H-index Family

verfasst von : Dinh-Luyen Bui, Tri-Thanh Nguyen, Quang-Thuy Ha

Erschienen in: Advanced Computational Methods for Knowledge Engineering

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Nowadays, people in social networks can have impact on the actual society, e.g. a post on a person’s space can lead to real actions of other people in many areas of life. This is called social influence and the task of evaluating the influence is called social influence analysis which can be exploited in many fields, such as typical marketing (object oriented advertising), recommender systems, social network analysis, event detection, expert finding, link prediction, ranking, etc. The h-index, proposed by Hirsch in 2005, is now a widely used index for measuring both the productivity and impact of the published work of a scientist or scholar. This paper proposes to use h-index to measure the blogger influence in a social community. We also propose to enhance information for h-index (as well as its variants) calculation, and our experimental results are very promising.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Measuring the Influence of Bloggers in Their Community Based on the H-index Family
verfasst von
Dinh-Luyen Bui
Tri-Thanh Nguyen
Quang-Thuy Ha
Copyright-Jahr
2014
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-06569-4_23

Premium Partner