Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

Modeling Social Opinion in Online Society

verfasst von : Mingzhi Zhang, Xiaofeng Hu

Erschienen in: System Simulation and Scientific Computing

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

social networks Online provide a globally available, large-scale infrastructure for people to exchange information and ideas. A topic of great interest in internet research is how to model this information exchange and, in particular, how to model and analyze the effects of interpersonal influence on processes such as information diffusion, influence propagation, and opinion formation. Recent empirical studies indicate that, in order to accurately model communication in online social networks, it is important to consider not just relationships between individuals, but also the frequency with which these individuals interact. We study a model of opinion formation in social networks proposed by De Groot and Lehrer and show how this model can be extended to include interaction frequency. We prove that, for the purposes of analysis and design, the opinion formation process with probabilistic interactions can be accurately approximated by a deterministic system where edge weights are adjusted for the probability of interaction. We also present simulations that illustrate the effects of different interaction frequencies on the opinion dynamics using real-world social network graphs.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Modeling Social Opinion in Online Society
verfasst von
Mingzhi Zhang
Xiaofeng Hu
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-34381-0_38