Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

New Product Evaluation an Application of a Multi-Criteria Decision Making Approach

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The Analytical Hierarchy Process (AHP) was used successfully in a new product evaluation case study on a New Jersey food processing company. It led to a clear quantifiable decision to go with one of five proposed products. Briefly, AHP structures any complex, multi-criteria problem hierarchically. Five major criteria (gross margin, capital investment, consumer preference, competition and line capacities) were structured by which potential new products were evaluated by key company personnel. In this manner, it organized intuition and logic into a framework for objective decision making. The model seemed both reliable and efficient given the number of key personnel involved.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
New Product Evaluation an Application of a Multi-Criteria Decision Making Approach
verfasst von
James W. Beck
Nick Bahmani
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11101-8_105