Skip to main content

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

On Leadership, Followership, and Culture

verfasst von : Farid A. Muna, Ziad A. Zennie

Erschienen in: Developing Multicultural Leaders

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The very concept of leadership is amorphous and elusive. It is hard to define in a manner that is satisfactory to everyone. There is, however, consensus among academics and practitioners that leadership is highly situational and contextual: the leader who succeeds in one context at one point in time will not necessarily succeed in a different context at the same time, or in the same context at a different time, or in different cultures, or even with a different group of followers. Moreover, most writers agree that leadership can be taught and learned, even though others believe that certain leadership talents are inborn. This is an ongoing debate that we shall certainly address.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
On Leadership, Followership, and Culture
verfasst von
Farid A. Muna
Ziad A. Zennie
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137104649_2

Premium Partner