Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Peak Experiences: Latent Dimensionalities in Consumption Behavior

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Although psychologists have described self-actualization (Maslow) as a spiritual rather than a materialistic state, there is evidence to suggest that some material possessions can lead to a "partial" form of actualization or peaking in some mode or style of living. Since this can lead to the modification of existing appeals or contribute to the development of more effective promotional programs (promotional synergies between products), a study was undertaken to investigate the phenomenon.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Peak Experiences: Latent Dimensionalities in Consumption Behavior
verfasst von
Kathy Pettit
John H. Hallaq
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_29