Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Personalized Advertising, Invasiveness, and Consumers’ Attitudes: A Structured Abstract

verfasst von : John T. Gironda, Pradeep K. Korgaonkar

Erschienen in: Celebrating America’s Pastimes: Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Marketing?

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Personalized advertising represents a new and emerging trend in the field of online advertising. Through the use of enhanced online data collection techniques, marketers can now craft seemingly made to order advertisements tailored to a specific individual. Numerous websites and services are hosting personalized banner and/or text ads, such as YouTube, Facebook, Hotmail, and Gmail. In addition, the technique is being used by more and more firms such as Amazon, MetLife, Dollar-Thrifty, Staples, Joseph A. Bank, Orbitz, Zappos, and T-Mobile.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Personalized Advertising, Invasiveness, and Consumers’ Attitudes: A Structured Abstract
verfasst von
John T. Gironda
Pradeep K. Korgaonkar
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_30