Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Persuasion in the Wild: Communication, Technology, and Event Safety

verfasst von : Peter de Vries, Mirjam Galetzka, Jan Gutteling

Erschienen in: Persuasive Technology

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Recent disasters during major events have resulted in increased focus on influencing crowds, both during emergencies and under normal circumstances. In this exploratory study event experts were interviewed to uncover good practices regarding the use of technology to communicate with crowds.

They agree that, rather than using directive means and force, crowds can best be persuaded; proving relevant information enables them to decide for themselves what course of action to take. Some of the experts remain critical about use of social media at events; effectiveness depends on target group composition, visitors’ engagement in the event, and reliability. Additionally, the abundance of information visitors have at their fingertips may reduce effectiveness of information emitted by organisers. Especially important in communicating with crowds is “communicating as one”, not only pertaining to explicit messages but also to non-verbal communication.

Based on these results, implications for event safety are discussed.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Persuasion in the Wild: Communication, Technology, and Event Safety
verfasst von
Peter de Vries
Mirjam Galetzka
Jan Gutteling
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-07127-5_8

Premium Partner