Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Playhist: Play and Learn History. Learning with a Historical Game vs An Interactive Film

verfasst von : Ainhoa Perez-Valle, Pablo Aguirrezabal, Sara Sillaurren

Erschienen in: Digital Heritage. Progress in Cultural Heritage: Documentation, Preservation, and Protection

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Through PLAYHIST experiment we want to prove that “Learning by playing” concept is valid for history museums and cultural centers on the terms of Cultural Heritage. Our main purpose with this project is the transformation of an interactive film about Ancient Greece into an interactive and collaborative serious game over the environment of Tholos (a 3D, dome shaped Virtual Reality theatre/museum with 130 seats) in the Foundation of the Hellenic World of Athens (Greece). With this approach shift we want to demonstrate that introducing gamification concept in historical contents improve visitor’s learning way in this fields.

Another challenge of the project is the development and integration of a broad range of software to provide experimenters with powerful instrumented capabilities right across the Future Media Internet landscape. These capabilities have been collected into five areas: experiment, social, audio visual, pervasive and 3D contents.

And finally, the metrics that we use for testing that “learning by playing” -in the context of a cultural center or a history museum provides a better understanding of an historical subject- are Quality of Experience and Quality of Learning. These metrics will be gathered by the components of the project and different questionnaires.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Playhist: Play and Learn History. Learning with a Historical Game vs An Interactive Film
verfasst von
Ainhoa Perez-Valle
Pablo Aguirrezabal
Sara Sillaurren
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-13695-0_54

Neuer Inhalt