Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Relational Internal Marketing: An Empirical Investigation

verfasst von : Simon J. Bell, Donna M. Buttigieg, Roderick D. Iverson

Erschienen in: Global Perspectives in Marketing for the 21st Century

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Supporters of relationship marketing frequently acknowledge that internal marketing is central to an holistic approach to relationship marketing. Recent studies have noted its relevance in explicating general relationship marketing frameworks (Morgan & Hunt 1994). The idea that internal relationships are as important to the organization as external customer relations is reasonable. However, to some extent, the two literatures have developed exclusively of each other. Without the benefit of a broad relationship literature, early conceptualizations of internal marketing were grounded in transactional views of marketing. We contend that many subsequent adaptations of the concept have failed to depart from these origins and, if internal marketing is to remain relevant, alternative approaches to the concept must be developed and tested. Accordingly, we propose three research objectives.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Relational Internal Marketing: An Empirical Investigation
verfasst von
Simon J. Bell
Donna M. Buttigieg
Roderick D. Iverson
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17356-6_47