Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

5. Research on English Teaching Cohesion Theory

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

To enhance students learning English reading, writing and other basic language skills, improve the level and quality of English teaching, to bridge the theory-based, focused on the non-structural convergence in College English teaching and gives the concrete implementation measures. Application of convergence theory, can train students in English language learning in the sense of convergence, improve English language skills and overall ability, while university teachers teaching guide also has a certain value.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Xiaoyun Liu (2006) Cohesion theory research. Hunan First Normal Coll 9(4):133–138 Xiaoyun Liu (2006) Cohesion theory research. Hunan First Normal Coll 9(4):133–138
2.
Zurück zum Zitat Thompson G (2000) Introducing functional grammar. Foreign Language Teaching and Research Press, Beijing, vol 5(3), pp 42–47 Thompson G (2000) Introducing functional grammar. Foreign Language Teaching and Research Press, Beijing, vol 5(3), pp 42–47
3.
Zurück zum Zitat Halliday MAK, Hasan R (2001) Cohesion in English. Longman Group Limited, London, Foreign Language Teaching and Research Press, Beijing, vol 8(5), pp 834–837 Halliday MAK, Hasan R (2001) Cohesion in English. Longman Group Limited, London, Foreign Language Teaching and Research Press, Beijing, vol 8(5), pp 834–837
4.
Zurück zum Zitat Thompson G (2001) Introduction to functional grammar. Foreign Language Teaching and Research Press, Beijing, vol 13(11), pp 53–57 Thompson G (2001) Introduction to functional grammar. Foreign Language Teaching and Research Press, Beijing, vol 13(11), pp 53–57
5.
Zurück zum Zitat Huang G (2001) Theory and practice of discourse analysis—advertising texts. Shanghai Foreign Language Education Press, Shanghai, vol 13(1), pp 83–87 Huang G (2001) Theory and practice of discourse analysis—advertising texts. Shanghai Foreign Language Education Press, Shanghai, vol 13(1), pp 83–87
6.
Zurück zum Zitat He S (2002) Comparative study of English and Chinese. Shanghai Foreign Language Education Press, Shanghai, vol 25(16), pp 55–58 He S (2002) Comparative study of English and Chinese. Shanghai Foreign Language Education Press, Shanghai, vol 25(16), pp 55–58
Metadaten
Titel
Research on English Teaching Cohesion Theory
verfasst von
Ke Tu
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer London
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4471-4853-1_5

Neuer Inhalt