Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

42. Research on Vocabulary Learning Strategy Training on Top-Level Students of Non-English Majors

verfasst von : Jing Li, Shouyu Sun

Erschienen in: Proceedings of the 2nd International Conference on Green Communications and Networks 2012 (GCN 2012): Volume 3

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper reports a research on the effects of cognitive and met cognitive strategy training on vocabulary learning in a top-level-student of English classroom of Shandong University of Technology. The main result obtained from the research is that the vocabulary performance improvement of top-level students is contributed to both cognitive and met cognitive strategies training.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Bachman (1990) Fundamental considerations in language testing, vol. 1. Oxford University Press pp 256–263 Bachman (1990) Fundamental considerations in language testing, vol. 1. Oxford University Press pp 256–263
2.
Zurück zum Zitat Brown (1991) A comparison of three learning strategies for ESL vocabulary acquisition. TESOL Q 25:655–670CrossRef Brown (1991) A comparison of three learning strategies for ESL vocabulary acquisition. TESOL Q 25:655–670CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Chamot A (1994) Language learner and learning strategies. In: Ellis NC (ed) Implicit and explicit learning of languages. Academic 1:371–392 Chamot A (1994) Language learner and learning strategies. In: Ellis NC (ed) Implicit and explicit learning of languages. Academic 1:371–392
4.
Zurück zum Zitat Cohen (2000) Strategies in learning and using a second language. Foreign Lang Teach Res Press 25:146–158 Cohen (2000) Strategies in learning and using a second language. Foreign Lang Teach Res Press 25:146–158
5.
Zurück zum Zitat Ellis (1995) Modified oral input and the acquisition of word meaning. Appl Linguistics 16:409–441CrossRef Ellis (1995) Modified oral input and the acquisition of word meaning. Appl Linguistics 16:409–441CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Gu PY, Johnson RK (1996) Vocabulary learning strategies and language learning outcomes. Lang Learn 46(4):643–649CrossRef Gu PY, Johnson RK (1996) Vocabulary learning strategies and language learning outcomes. Lang Learn 46(4):643–649CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Chamot et al (1985) Learning strategies applications with students of English as a second language. TESOL Q 19:285–296 Chamot et al (1985) Learning strategies applications with students of English as a second language. TESOL Q 19:285–296
8.
Zurück zum Zitat Oxford RL (1996) Employing a questionnaire to assess the use of language learning strategies. Appl Lang Learn 7(1):25–45 Oxford RL (1996) Employing a questionnaire to assess the use of language learning strategies. Appl Lang Learn 7(1):25–45
Metadaten
Titel
Research on Vocabulary Learning Strategy Training on Top-Level Students of Non-English Majors
verfasst von
Jing Li
Shouyu Sun
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-35470-0_42

Neuer Inhalt