Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Series Brand Building Modes of Liquor SMEs—A Case Study of Yanghe Spirit

verfasst von : Jin-ting Lu

Erschienen in: Proceedings of 20th International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Based on sound market research, Spirit was created by Yanghe in 2003. Its brand building experienced long-time excellent planning, scientific product reasoning, accurate brand positioning, as well as proper marketing. After 10 years’ development, Spirit has already grown into a remarkable brand leader in modern liquor industry. Its great brand branding and marketing activities brought us “Blue storms” one by one; and its success was recognized as “Yanghe Mode”. In a word, Spirit’s outstanding branding strategy made it stand out of so many competitors, its brand building modes are valuable for liquor SMEs.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Ding JJ, Tang J (2007) Modern advertising theory, 2nd edn. China Communication, Beijing, pp 199–200 Ding JJ, Tang J (2007) Modern advertising theory, 2nd edn. China Communication, Beijing, pp 199–200
Zurück zum Zitat Huang HS (2010) Psychology of advertising, 3rd edn. Xiamen University Press, Xiamen, pp 120–125 Huang HS (2010) Psychology of advertising, 3rd edn. Xiamen University Press, Xiamen, pp 120–125
Zurück zum Zitat Keller, Kotler (2002) Marketing management, 14th edn. Academic Internet Publishers Incorporated, Prentice Hall PTR, Mississippi, p 241 Keller, Kotler (2002) Marketing management, 14th edn. Academic Internet Publishers Incorporated, Prentice Hall PTR, Mississippi, p 241
Zurück zum Zitat Liu C (2008) The strategy of advertisement media, 1st edn. China Building, Beijing, pp 12–15 Liu C (2008) The strategy of advertisement media, 1st edn. China Building, Beijing, pp 12–15
Zurück zum Zitat Solomon MR (2007) Consumer behavior. Publishing House of Electronics Industry, Beijing, pp 18–19 Solomon MR (2007) Consumer behavior. Publishing House of Electronics Industry, Beijing, pp 18–19
Zurück zum Zitat Wells W, John Burnett, Sandra Moriarty (2005) Advertising principles and practice. China Renmin University Press, Beijing, p 203 Wells W, John Burnett, Sandra Moriarty (2005) Advertising principles and practice. China Renmin University Press, Beijing, p 203
Zurück zum Zitat Xiao ZJ (2002) The brand strategy of Yang he da qu. Master’s thesis of Nanjing University of Science and Technology, p 37 Xiao ZJ (2002) The brand strategy of Yang he da qu. Master’s thesis of Nanjing University of Science and Technology, p 37
Metadaten
Titel
Series Brand Building Modes of Liquor SMEs—A Case Study of Yanghe Spirit
verfasst von
Jin-ting Lu
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-40072-8_104

Premium Partner