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2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Sharing Strategies: Netzwerk-Co-Organisator_innen deutscher Musikstädte entwickeln ihre Zusammenarbeit

verfasst von : Moritz Bailly, Christine Preitauer, Carsten Winter

Erschienen in: Musik & Marken

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

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Zusammenfassung

This article describes the Sharing Strategies campaign of the Gesellschaft für Musikwirtschaft- und Musikkulturforschung e. V. from 2019, which brought together network co-organizers in a series of workshops to promote a new and high-quality exchange of experiences and knowledge on the development of music cities. The workshops revealed fundamental chances, problems, needs and objectives of new open networks, identified in all cities, as well as specific challenges that differ from one city to another. The results of the campaign were used to develop five recommendations for action for politicians, administration and the network co-organizers themselves, ranging from an increased use of Big Data to the further development of networking formats.

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Literatur
Zurück zum Zitat Hermes, K., Knoflach, L., & Winter, C. (unter Mitarbeit von J. Bug und A.-S. Balzer). (2016). Beyond! Before! Bright. Berlin. Analyse mit Handlungsempfehlungen zur Gestaltung der digitalen Berliner Musikwirtschaft. Berlin: Senatsverwaltung für Wirtschaft, Technologie und Forschung. Hermes, K., Knoflach, L., & Winter, C. (unter Mitarbeit von J. Bug und A.-S. Balzer). (2016). Beyond! Before! Bright. Berlin. Analyse mit Handlungsempfehlungen zur Gestaltung der digitalen Berliner Musikwirtschaft. Berlin: Senatsverwaltung für Wirtschaft, Technologie und Forschung.
Zurück zum Zitat Rauch, M. (2019). Where the music is? Music Cities im Vergleich. In L. Grünewald-Schukalla, M. Lücke, M. Rauch, & C. Winter (Hrsg.), Musik und Stadt: Jahrbuch für Musikwirtschafts- und Musikkulturforschung 2/2018 (S. 11–30). Wiesbaden: Springer VS.CrossRef Rauch, M. (2019). Where the music is? Music Cities im Vergleich. In L. Grünewald-Schukalla, M. Lücke, M. Rauch, & C. Winter (Hrsg.), Musik und Stadt: Jahrbuch für Musikwirtschafts- und Musikkulturforschung 2/2018 (S. 11–30). Wiesbaden: Springer VS.CrossRef
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Zurück zum Zitat Winter, C., & Paulus, A. (2017). „Institutionalisiert co-organisiert offen vernetzte Unterstützung“ – Management im Kontext digital-disruptiver Transformation innovieren. In W. Seufert (Hrsg.), Media economics revisited (S. 147–182). Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. https://doi.org/10.5771/9783845281599-147. Winter, C., & Paulus, A. (2017). „Institutionalisiert co-organisiert offen vernetzte Unterstützung“ – Management im Kontext digital-disruptiver Transformation innovieren. In W. Seufert (Hrsg.), Media economics revisited (S. 147–182). Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. https://​doi.​org/​10.​5771/​9783845281599-147.
Metadaten
Titel
Sharing Strategies: Netzwerk-Co-Organisator_innen deutscher Musikstädte entwickeln ihre Zusammenarbeit
verfasst von
Moritz Bailly
Christine Preitauer
Carsten Winter
Copyright-Jahr
2022
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-36472-4_11