Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Kapitel dieses Buchs durch Wischen aufrufen

2018 | Supplement | Buchkapitel

The Impact of Web Pages’ Load Time on the Conversion Rate of an E-Commerce Platform

share
TEILEN

Abstract

The conversion rate is a key determinant of effectiveness of an e-commerce platform. The impact of web pages’ load time on conversion rate of an e-commerce platform was studied. During the experiment, the behavior of real store’s users on the Magento platform was monitored. The popular Google Analytics reporting tool was used to collect data. The level of acceptance of page load times has been determined by the Apdex index. The results of the research showed that average page loading times have a direct impact on the e-commerce conversion rate and customer satisfaction. It was found that the use of Apdex index in different countries requires a recalculation of limits of tolerance and satisfaction.

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Rabhan, B.: Convert Every Click: Make More Money Online with Holistic Conversion Rate Optimization. Wiley, Hoboken (2013) Rabhan, B.: Convert Every Click: Make More Money Online with Holistic Conversion Rate Optimization. Wiley, Hoboken (2013)
3.
Zurück zum Zitat Clifton, B.: Advanced Web Metrics with Google Analytics, 3rd edn. Wiley, Indianapolis (2012) Clifton, B.: Advanced Web Metrics with Google Analytics, 3rd edn. Wiley, Indianapolis (2012)
4.
Zurück zum Zitat Gunther, N.: The Apdex Index Revealed. MeasureIT 7.02. Computer Measurement Group (2009) Gunther, N.: The Apdex Index Revealed. MeasureIT 7.02. Computer Measurement Group (2009)
5.
Zurück zum Zitat Hasan, L., Morris, A., Probets, S.: Using Google analytics to evaluate the usability of e-commerce sites. In: Kurosu, M. (ed.) Human Centered Design 2009, LNCS, vol. 5619. Springer, Heidelberg (2009) Hasan, L., Morris, A., Probets, S.: Using Google analytics to evaluate the usability of e-commerce sites. In: Kurosu, M. (ed.) Human Centered Design 2009, LNCS, vol. 5619. Springer, Heidelberg (2009)
6.
Zurück zum Zitat Borzemski, L., Suchacka, G.: Business-oriented admission control and request scheduling for e-commerce websites. Cybern. Syst. 41(8), 592–609 (2010). SI CrossRef Borzemski, L., Suchacka, G.: Business-oriented admission control and request scheduling for e-commerce websites. Cybern. Syst. 41(8), 592–609 (2010). SI CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Poggi, N., Carrera, D., Gavaldà, R., Ayguadé, E., Torres, J.: A methodology for the evaluation of high response time on E-commerce users and sales. Inf. Syst. Front. 16(5), 867–885 (2014) CrossRef Poggi, N., Carrera, D., Gavaldà, R., Ayguadé, E., Torres, J.: A methodology for the evaluation of high response time on E-commerce users and sales. Inf. Syst. Front. 16(5), 867–885 (2014) CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Wang, G., Wang, Y.: User satisfaction based dynamic priority assignment algorithm for internet of things. In: 17th International Conference on High Performance Computing and Communications, pp. 880–883. IEEE, New York (2015) Wang, G., Wang, Y.: User satisfaction based dynamic priority assignment algorithm for internet of things. In: 17th International Conference on High Performance Computing and Communications, pp. 880–883. IEEE, New York (2015)
9.
Zurück zum Zitat McDowell, W., Wilson, R., Kile, C.: An examination of retail website design and conversion rate. J. Bus. Res. 69(11), 4837–4842 (2016) CrossRef McDowell, W., Wilson, R., Kile, C.: An examination of retail website design and conversion rate. J. Bus. Res. 69(11), 4837–4842 (2016) CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Stępniak, W., Nowak, Z.: Performance analysis of SPA web systems. In: Borzemski, L., Grzech, A., Świątek, J., Wilimowska, Z. (eds.) Information Systems Architecture and Technology 2016. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol. 521. Springer, Cham (2017) Stępniak, W., Nowak, Z.: Performance analysis of SPA web systems. In: Borzemski, L., Grzech, A., Świątek, J., Wilimowska, Z. (eds.) Information Systems Architecture and Technology 2016. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol. 521. Springer, Cham (2017)
Metadaten
Titel
The Impact of Web Pages’ Load Time on the Conversion Rate of an E-Commerce Platform
verfasst von
Wiktor Stadnik
Ziemowit Nowak
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-67220-5_31

Premium Partner