Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

StairStepper: An Adaptive Remedial iSTART Module

verfasst von : Cecile A. Perret, Amy M. Johnson, Kathryn S. McCarthy, Tricia A. Guerrero, Jianmin Dai, Danielle S. McNamara

Erschienen in: Artificial Intelligence in Education

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper introduces StairStepper, a new addition to Interactive Strategy Training for Active Reading and Thinking (iSTART), an intelligent tutoring system (ITS) that provides adaptive self-explanation training and practice. Whereas iSTART focuses on improving comprehension at levels geared toward answering challenging questions associated with complex texts, StairStepper focuses on improving learners’ performance when reading grade-level expository texts. StairStepper is designed as a scaffolded practice activity wherein text difficulty level and task are adapted according to learners’ performance. This offers a unique module that provides reading comprehension tutoring through a combination of self-explanation practice and answering of multiple-choice questions representative of those found in standardized tests.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Geiser, S., Studley, R.: UC and the SAT: predictive validity and differential impact of the SAT I and SAT II at the University of California. University of California, Office of the President (2001) Geiser, S., Studley, R.: UC and the SAT: predictive validity and differential impact of the SAT I and SAT II at the University of California. University of California, Office of the President (2001)
2.
Zurück zum Zitat Powell, P.R.: Retention and writing instruction: implications of deliberate practice for academic performance. Contemp. Educ. Psychol. 30, 96–116 (2009) Powell, P.R.: Retention and writing instruction: implications of deliberate practice for academic performance. Contemp. Educ. Psychol. 30, 96–116 (2009)
5.
Zurück zum Zitat Crossley, S.A., McNamara, D.S. (eds.): Adaptive Educational Technologies for Literacy Instruction. Taylor & Francis, Routledge, New York (2016) Crossley, S.A., McNamara, D.S. (eds.): Adaptive Educational Technologies for Literacy Instruction. Taylor & Francis, Routledge, New York (2016)
6.
Zurück zum Zitat McNamara, D.S.: Self-explanation and reading strategy training (SERT) improves low-knowledge students’ science course performance. Discourse Processes (2015) McNamara, D.S.: Self-explanation and reading strategy training (SERT) improves low-knowledge students’ science course performance. Discourse Processes (2015)
7.
Zurück zum Zitat McNamara, D.S., O’Reilly, T.P., Best, R.M., Ozuru, Y.: Improving adolescent learners’ reading comprehension with iSTART. J. Educ. Comput. Res. 34, 147–171 (2006)CrossRef McNamara, D.S., O’Reilly, T.P., Best, R.M., Ozuru, Y.: Improving adolescent learners’ reading comprehension with iSTART. J. Educ. Comput. Res. 34, 147–171 (2006)CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Jackson, G.T., McNamara, D.S.: Motivation and performance in a game-based intelligent tutoring system. J. Educ. Psychol. 105, 1036–1049 (2013)CrossRef Jackson, G.T., McNamara, D.S.: Motivation and performance in a game-based intelligent tutoring system. J. Educ. Psychol. 105, 1036–1049 (2013)CrossRef
Metadaten
Titel
StairStepper: An Adaptive Remedial iSTART Module
verfasst von
Cecile A. Perret
Amy M. Johnson
Kathryn S. McCarthy
Tricia A. Guerrero
Jianmin Dai
Danielle S. McNamara
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-61425-0_63

Premium Partner