Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Statement of Teaching Philosophy

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

I approach every course as a unique opportunity to deliver value to my students' professional careers. My courses always deal with some aspect of managerial decision- making: sales managers, marketing managers, marketing strategists. My teaching, research, and professional business experience are interconnected. All have strong ties to managerial decision-making and strategy development. I believe that the successful professor seeks out and nurtures common ground across the various components of the job. I look at my job as creating a forum where students can practice thinking like a manager. The courses I teach suit my teaching style very well, because they afford me the chance to work with students in small teams in more of a professional development setting. I become familiar with each student's individual goals, strengths, and weaknesses and can operate from more of a consultative style to help them reach their own potential.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Statement of Teaching Philosophy
verfasst von
Greg W. Marshall
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11882-6_26