Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Students’ Acceptance of Peer Review

verfasst von : Veronika Dropčová, Martin Homola, Zuzana Kubincová

Erschienen in: E-Learning, E-Education, and Online Training

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Peer review technique used in educational context could be beneficial for students from several points of view. Besides of developing students’ writing skills, critical thinking, practising articulation of own knowledge to the others and giving them feedback, it can encourage collaborative learning and boost the students’ interest in the course. In our web design course we successfully introduced peer review activities more than 2 years ago. In this paper we discuss the students’ acceptance of peer review applied on evaluation of other students’ projects.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Bejdová, V., Homola, M., Kubincová, Z.: Blogging in obligatory course: a bitter victory. In: Popescu, E., Lau, R.W.H., Pata, K., Leung, H., Laanpere, M. (eds.) ICWL 2014. LNCS, vol. 8613, pp. 1–10. Springer, Heidelberg (2014) Bejdová, V., Homola, M., Kubincová, Z.: Blogging in obligatory course: a bitter victory. In: Popescu, E., Lau, R.W.H., Pata, K., Leung, H., Laanpere, M. (eds.) ICWL 2014. LNCS, vol. 8613, pp. 1–10. Springer, Heidelberg (2014)
2.
Zurück zum Zitat Bejdová, V., Kubincová, Z., Homola, M.: Are students reliable peer-reviewers? In: ICALT (2014) Bejdová, V., Kubincová, Z., Homola, M.: Are students reliable peer-reviewers? In: ICALT (2014)
3.
Zurück zum Zitat Dropčová, V., Homola, M., Kubincová, Z.: May I peer-review your web design project? In: ICSLE (2015), to appear Dropčová, V., Homola, M., Kubincová, Z.: May I peer-review your web design project? In: ICSLE (2015), to appear
4.
Zurück zum Zitat Dropčová, V., Kubincová, Z.: Student questionnaire can we trust it? In: ICL 2015 (2015), to appear Dropčová, V., Kubincová, Z.: Student questionnaire can we trust it? In: ICL 2015 (2015), to appear
5.
Zurück zum Zitat Gehringer, E.F.: Strategies and mechanisms for electronic peer review. In: FIE (2000) Gehringer, E.F.: Strategies and mechanisms for electronic peer review. In: FIE (2000)
6.
Zurück zum Zitat Gehringer, E.F.: Building resources for teaching computer architecture through electronic peer review. In: WCAE (2003) Gehringer, E.F.: Building resources for teaching computer architecture through electronic peer review. In: WCAE (2003)
7.
Zurück zum Zitat Homola, M., Kubincová, Z., Čulík, J., Trungel, T.: Peer-review support in a virtual learning environment. In: PRASAE workshop, ICSLE (2015), to appear Homola, M., Kubincová, Z., Čulík, J., Trungel, T.: Peer-review support in a virtual learning environment. In: PRASAE workshop, ICSLE (2015), to appear
8.
Zurück zum Zitat Ken, P.M., Park, K.H., Domazlicky, B.R.: Peer grading of essays in a principles of microeconomics course. J. Educ. Bus. 70(6), 357–361 (1995)CrossRef Ken, P.M., Park, K.H., Domazlicky, B.R.: Peer grading of essays in a principles of microeconomics course. J. Educ. Bus. 70(6), 357–361 (1995)CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Kennedy, G.J.: Peer-assessment in group projects: is it worth it? In: ACE (2005) Kennedy, G.J.: Peer-assessment in group projects: is it worth it? In: ACE (2005)
10.
Zurück zum Zitat Ladyshewsky, R.K., Gardner, P.: Peer assisted learning and blogging: a strategy to promote reflective practice during clinical fieldwork. Australas J. Educ. Tec. 24(3), 241–257 (2008) Ladyshewsky, R.K., Gardner, P.: Peer assisted learning and blogging: a strategy to promote reflective practice during clinical fieldwork. Australas J. Educ. Tec. 24(3), 241–257 (2008)
11.
Zurück zum Zitat Liu, E.Z.F., Lin, S.S.J., Chiu, C.H., Yuan, S.M.: Web-based peer review: the learner as both adapter and reviewer. IEEE Trans. Educ. 44(3), 246–251 (2001)CrossRef Liu, E.Z.F., Lin, S.S.J., Chiu, C.H., Yuan, S.M.: Web-based peer review: the learner as both adapter and reviewer. IEEE Trans. Educ. 44(3), 246–251 (2001)CrossRef
12.
Zurück zum Zitat MacAlpine, J.M.K.: Improving and encouraging peer assessment of student presentations. Assess Eval. High Educ. 24(1), 15–25 (1999)CrossRef MacAlpine, J.M.K.: Improving and encouraging peer assessment of student presentations. Assess Eval. High Educ. 24(1), 15–25 (1999)CrossRef
13.
Zurück zum Zitat Popescu, E., Manafu, L.: Repurposing a wiki for collaborative learning-pedagogical and technical view. In: ISTCC (2011) Popescu, E., Manafu, L.: Repurposing a wiki for collaborative learning-pedagogical and technical view. In: ISTCC (2011)
14.
Zurück zum Zitat Sterbini, A., Temperini, M.: Dealing with open-answer questions in a peer-assessment environment. In: Popescu, E., Li, Q., Klamma, R., Leung, H., Specht, M. (eds.) ICWL 2012. LNCS, vol. 7558, pp. 240–248. Springer, Heidelberg (2012)CrossRef Sterbini, A., Temperini, M.: Dealing with open-answer questions in a peer-assessment environment. In: Popescu, E., Li, Q., Klamma, R., Leung, H., Specht, M. (eds.) ICWL 2012. LNCS, vol. 7558, pp. 240–248. Springer, Heidelberg (2012)CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Wu, W.S.: The effect of blog peer review and teacher feedback on the revisions of EFL writers. J. Educ. Foreign Lang. Lit. 3(2), 125–138 (2006) Wu, W.S.: The effect of blog peer review and teacher feedback on the revisions of EFL writers. J. Educ. Foreign Lang. Lit. 3(2), 125–138 (2006)
Metadaten
Titel
Students’ Acceptance of Peer Review
verfasst von
Veronika Dropčová
Martin Homola
Zuzana Kubincová
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-28883-3_7