Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

65. Study on Intercultural Teaching for EFL Teachers in China

verfasst von : NianLiang Ding

Erschienen in: Proceedings of the 2nd International Conference on Green Communications and Networks 2012 (GCN 2012): Volume 3

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In today’s practice of foreign language teaching, culture teaching in China still faces such problems as teachers’ being less cross-culturally prepared, the absence of culture teaching syllabus and the shortage of interculture-oriented course books. To address these problems it is suggested that English Foreign Language (EFL) teachers should strengthen intercultural competence through training, further education abroad, and self-study; the syllabus, course books, and teaching methods should undergo some changes for the purpose of training interculturally competent students.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Kramsch C (1993) Context and culture in language teaching, vol 71, pp 23-24. Oxford University Press, Oxford Kramsch C (1993) Context and culture in language teaching, vol 71, pp 23-24. Oxford University Press, Oxford
2.
Zurück zum Zitat English Section of the Advisory Committee of Foreign Languages Programs in Higher Education in China (2000) Teaching syllabus for english majors, vol 12, pp 56–58. Foreign Language Teaching and Research Press, China English Section of the Advisory Committee of Foreign Languages Programs in Higher Education in China (2000) Teaching syllabus for english majors, vol 12, pp 56–58. Foreign Language Teaching and Research Press, China
3.
Zurück zum Zitat Department of Higher Education (2007) College english curriculum requirements, vol 121, pp 134–152. Foreign Language Teaching and Research Press, China Department of Higher Education (2007) College english curriculum requirements, vol 121, pp 134–152. Foreign Language Teaching and Research Press, China
4.
Zurück zum Zitat Zhang H (2007) Intercultural foreign language teaching, vol 513, pp 56–134. Shanghai Foreign Language Education Press, China Zhang H (2007) Intercultural foreign language teaching, vol 513, pp 56–134. Shanghai Foreign Language Education Press, China
5.
Zurück zum Zitat Zhang W, Zhu H (2001) Chinese culture in college english teaching. Tsinghua. J Educ 63:34–40 Zhang W, Zhu H (2001) Chinese culture in college english teaching. Tsinghua. J Educ 63:34–40
Metadaten
Titel
Study on Intercultural Teaching for EFL Teachers in China
verfasst von
NianLiang Ding
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-35470-0_65

Neuer Inhalt