Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

Supporting Strategic Product Portfolio Planning by Market Simulation

The Case of the Future Powertrain Portfolio in the Automotive Industry

verfasst von : Karsten Kieckhäfer, Thomas Volling, PhD, Thomas Stefan Spengler, PhD

Erschienen in: Quantitative Marketing and Marketing Management

Verlag: Gabler Verlag

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In this paper, the authors propose a decision support for the strategic planning of the future powertrain and vehicle portfolio in the automotive industry. They use a hybrid market simulation approach for a simultaneous consideration of aggregated system and individual consumer behavior. This non-traditional simulation model allows for estimating the development of market shares of various powertrains in different vehicle size classes subject to the vehicle portfolio offered and to assumptions about consumer behavior and market environment.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Supporting Strategic Product Portfolio Planning by Market Simulation
verfasst von
Karsten Kieckhäfer
Thomas Volling, PhD
Thomas Stefan Spengler, PhD
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Gabler Verlag
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-8349-3722-3_6