Skip to main content

2006 | OriginalPaper | Buchkapitel

System Dynamics Based Prediction of New Product Diffusion: An Evaluation

verfasst von : Sabine Schmidt, Daniel Baier

Erschienen in: Operations Research Proceedings 2005

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

System Dynamics (SD) is a methodology that can be used for analysing and understanding complex feedback systems. Influencing factors, time delays as well as dynamic relations between factors and effects can be assumed and used for simulations and the development of strategies. Whereas the aim of SD models is the better understanding of the relationship between underlying structure and behaviour of the feedback system, it can also — at least in principal — be used for forecasting. This paper analyses this application field by using real and generated data on new product diffusions in a calibration — validation — setting.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
System Dynamics Based Prediction of New Product Diffusion: An Evaluation
verfasst von
Sabine Schmidt
Daniel Baier
Copyright-Jahr
2006
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/3-540-32539-5_98

Premium Partner