Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Taming Frankenstein: An Experimental Investigation into the Effects of Additional Product Benefits on Consumer Acceptance of GM Products

verfasst von : Michelle S. Renton, David R. Fortin

Erschienen in: Proceedings of the 2002 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Media hype and strong positioning by activist groups continue to contribute to the negative image of Genetically Modified or “Frankenstein Foods” (GMF). This study investigates whether consumers display more positive perceptions about GMF when positive trade-offs are made more salient in the purchase decision process. Results indicate that Genetic Modification in food products has a negative impact on attitudes and more importantly, the presence of an additional product benefit (such as increased shelf longevity), is not enough to offset this negative view.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Taming Frankenstein: An Experimental Investigation into the Effects of Additional Product Benefits on Consumer Acceptance of GM Products
verfasst von
Michelle S. Renton
David R. Fortin
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11882-6_69