Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Teaching Competence for Organising Problem-Centred Teaching-Learning Process

verfasst von : Renata Jonina, David Oget, Jacques Audran

Erschienen in: TRIZ – The Theory of Inventive Problem Solving

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Problem-centred education (PCE) is a teaching-learning process which includes meta-subject tools as part of its content. The given tools, which find their origin in OTSM-TRIZ theories, allow to structure and reorganise information with the aim of identifying, analysing and solving problems in various domains. In the framework of PCE, students develop not only their subject-matter skills (language, maths, etc.) but also their problem-solving competence or inventive thinking skills. While research has shown that PCE has had a positive impact on learners, the empirical experience of helping regular school teachers learn to organise problem-centred teaching-learning process showed that while some teachers succeeded in introducing some changes in their classrooms, the majority of them failed to do so. This situation has brought to the foreground the problem of teaching competence required from a teacher for organising problem-centred teaching-learning process. This chapter will define PCE, highlighting the features which make it distinct from the existing problem-based and teaching for thinking approaches and will present the first results of the study on teaching competence required for organising problem-centred teaching-learning process.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Teaching Competence for Organising Problem-Centred Teaching-Learning Process
verfasst von
Renata Jonina
David Oget
Jacques Audran
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-56593-4_4