Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

The 2015 Campaign

verfasst von : Harold D. Clarke, Peter Kellner, Marianne C. Stewart, Joe Twyman, Paul Whiteley

Erschienen in: Austerity and Political Choice in Britain

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This chapter describes the official election campaign from its kick off to polling day. The focus is on widely publicized campaign events such as the debate among the seven party leaders, the launch of party manifestos and on-going efforts by the parties to focus public attention on ‘their’ issues. Public relations gambits, such as Ed Miliband’s unveiling of a huge stone monolith — derisively dubbed the ‘Ed Stone’ — also are discussed. Polling evidence indicates public opinion was largely unaffected by the campaign, with parties’ vote shares remaining largely static from beginning to end. Equally noteworthy, the election result showed that the pollsters got it wrong, underestimating the Conservative vote and overestimating Labour’s.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The 2015 Campaign
verfasst von
Harold D. Clarke
Peter Kellner
Marianne C. Stewart
Joe Twyman
Paul Whiteley
Copyright-Jahr
2016
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137524935_4