Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Analytical Model of Country Resources, Country Image, and Foreign Direct Investment: The Country Branding Implications

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

With the potential economic, political, and strategic values inherent in developing a favorable country image, country branding has received increasing scrutiny from both practitioners and researchers in the last decade (Anholt 1998; Dinnie 2008; Olins 2002; Popadopoulos and Heslop 2002; Sun and Paswan 2011, 2012). The country as a brand represents the intangible assets of the country, encompassing various dimensions such as politics, economics, culture, history, social psychology, and technology. Although extant studies focus on various factors relevant to country brand and country branding (Fan 2006; Florek and Conejo 2006; Loo and Davies 2006; O’Shaughnessy and O’Shaughnessy 2000), there is a lack of an organizing mechanism to connect the factors identified in the literature. This study focuses on the outcome factor of country branding foreign direct investment (FDI) and intends to clarify the associations between different antecedent factors of country branding and FDI.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Analytical Model of Country Resources, Country Image, and Foreign Direct Investment: The Country Branding Implications
verfasst von
Qin Sun
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_174