Skip to main content

2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

2. The Enduring Appeal of Movies

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This chapter discusses the strength of box office performance over the years and offers both emotional and economic justifications for this occurrence. It also discusses the history of disruption in the industry and the parts that high-value and low-value customers have played, and continue to play, in this process. It concludes with the opinions of a movie expert on the potential disruption of streaming services on the industry.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Nash, Bruce. 2019. Interview by Owen Eagan, September 30. Nash, Bruce. 2019. Interview by Owen Eagan, September 30.
Zurück zum Zitat Uhrig, S.C. Noah. Cinema Is Good for You: The Effects of Cinema Attendance on Self-Reported Anxiety or Depression and ‘Happiness.’ ISER Working Paper 2005–14. Colchester: University of Essex. Uhrig, S.C. Noah. Cinema Is Good for You: The Effects of Cinema Attendance on Self-Reported Anxiety or Depression and ‘Happiness.’ ISER Working Paper 2005–14. Colchester: University of Essex.
Zurück zum Zitat Waterman, David. 2005. Hollywood’s Road to Riches. Cambridge: Harvard University Press.CrossRef Waterman, David. 2005. Hollywood’s Road to Riches. Cambridge: Harvard University Press.CrossRef
Metadaten
Titel
The Enduring Appeal of Movies
verfasst von
Owen Eagan
Copyright-Jahr
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-41180-0_2