Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Role of Consumer Acculturation in the Hispanic/Latino Panethnicity

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Acculturation has become one of the most reliable constructs to understand consumption of a variety of ethnic groups. How culturally similar an immigrant is to its host or original culture is providing better power on predicting consumption. Previous empirical studies in marketing have not only tested scales to measure level of acculturation, but also used consumer acculturation concepts to capture beliefs, attitudes, and/or behavior (Alvarez et al. 2012).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Role of Consumer Acculturation in the Hispanic/Latino Panethnicity
verfasst von
Luis E. Torres
Phillip Hartley
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_16