Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Two Types of Consumer Anger: An Extended Abstract

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

A significant body of work explores the nature and potential consequences of anger at the firm in a marketing context. The existing research is fragmented and presents inconsistent findings. While some argue that anger has a key role in explaining consumer revenge (e.g., Grégoire et al. 2010), others maintain that the emotion is mostly focused on the attainment of circumscribed goals and can help foster relationships (e.g., Kalamas et al. 2008). Furthermore, scholars use the label “anger” to describe qualitatively different emotional experiences. Some conceive anger as an emotion caused simply by the appraisal of incongruent goals attributed to external causes (e.g., Folkes 1984), while others assume anger to be a very intense emotion, intrinsically associated with aggression (e.g., Grégoire et al. 2010). These inconsistencies suggest the need to reexamine anger at the firm.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Two Types of Consumer Anger: An Extended Abstract
verfasst von
Paolo Antonetti
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_44