Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Theory Applied: Experiential Teaching Integrates Student Learning With Community Needs

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This paper discusses an existent course which couples theoretical learning with business application. Though many attempts have been made at such an integration, this course is unique in a number of respects. Student teams function as would actual business teams, synergistic teams are developed and students can even fire team members. The theoretical instruction is taught in the form of a complete unit, directly coordinated with the phase of work being done with a team’s business client. Resultant student/business associations are so strong and mutually beneficial that complete business cooperation is received during the entire course. Businesses fully participate in and sponsor the final course seminar, and a very high percentage of team proposals are implemented by businesses. The potentials of the method are far reaching and extensions into other courses are discussed.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Theory Applied: Experiential Teaching Integrates Student Learning With Community Needs
verfasst von
Elizabeth H. Reeder
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_66