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Customer Experience 

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  1. 01.12.2023 | OriginalPaper

    Employee & Customer Experience gehen Hand in Hand

    Die Zeiten, da die Employee Experience nur Personalabteilungen beschäftigte, sind vorbei. Kein Wunder, haben positive Mitarbeitererfahrungen doch großen Einfluss auf die Customer Experience und damit auf den Unternehmenserfolg. Bislang sehen sich …

  2. 20.02.2024 | Customer Experience | Im Fokus | Online-Artikel

    Künstliche Intelligenz soll Customer Experience rentabler machen

    Für das Jahr 2024 prognostizieren sie die Entwicklung weiterer, neuer und vor allem verknüpfter Kennzahlen, mit denen Firmen die Effizienz ihrer Customer Experience messen werden.

  3. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Augmented Reality (AR) in Retailing: Customers’ Experience in Luxury Fashion

    The adoption of augmented reality (AR) represents an extraordinary opportunity to enrich the value of the customer brand relationship, especially in fashion retail. Many firms utilise AR technology to enhance the consumer online shopping …

    verfasst von:
    Aster Mekonnen
    Erschienen in:
    Digital Transformation for Fashion and Luxury Brands (2024)
  4. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Impact of Reverse Logistics on the Shopping Experience of E-commerce Customers

    Today, the retrieval of goods, production waste, and packaging is a common phenomenon that both traditional and online manufacturers, wholesalers, retailers, as well as logistics service providers frequently have to deal with. In the e-commerce …

    verfasst von:
    Nguyen Thi Mai Anh, Vu Dinh Khoa
    Erschienen in:
    Proceedings of the 4th International Conference on Research in Management and Technovation (2024)
  5. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    The Customer Experience with Fashion Sale Robots: A Psycho-interpretative Framework

    This chapter aims to conceptually examine how perceptions of a customer experience with service robots are formed in a fashion retail context. The theoretical backbone is the integration of managerial and marketing view of human-machine …

    verfasst von:
    Raffaella Montera, Maria Vincenza Ciasullo, Nicola Cucari, Rosario Bianco
    Erschienen in:
    Digital Transformation for Fashion and Luxury Brands (2024)
  6. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Customer Experience in der Industrie 4.0

    Die digitale Transformation ist eine wesentliche Aufgabe der Industrie, um eine automatisierte und vernetzte Wertschöpfung zu etablieren (Obermaier, 2017). Gleichzeitig gewinnen auch hier Dienstleistungen an Bedeutung. Für diesen Paradigmenwechsel …

    verfasst von:
    Inga F. Schlömer
    Erschienen in:
    Customer Centricity (2024)
  7. 17.01.2024 | Customer Experience | Im Fokus | Online-Artikel

    Das sind die zehn wichtigsten Customer-Experience-Trends 2024

    Generative KI und Chatbots haben 2023 verstärkt in die Customer Journeys zahlreicher Unternehmen Einzug gehalten. Welche weiteren Trends Interaktionen mit Kunden 2024 beeinflussen werden, zeigen Ergebnisse des Zendesk-CX-Reports.

  8. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Mentale Stärke als Erfolgsfaktor zur Verbesserung der Customer Experience durch den Vertrieb

    Aufbau der Kompetenz der mentalen Stärke zur Ausschöpfung von Vertriebspotenzialen

    Der wirtschaftliche Erfolg von Unternehmen wird maßgeblich durch den Umgang des Vertriebs mit seinen Kund:innen generiert. Dieser Beitrag geht daher der Frage nach, was die Customer Experience besonders erfolgreicher Kundenkontakte auszeichnet und …

    verfasst von:
    Nicole Klein
    Erschienen in:
    Customer Centricity (2024)
  9. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Antecedents of Customer Experiences: An Investigation into Utilitarian and Hedonic Cues in Quick-Bite Restaurants

    Focusing on customer experiences is the latest strategy adopted by marketers to build competitive advantage. This study aims to determine the antecedents of such experiences and how people behave with each other in the quick-bite restaurants in …

    verfasst von:
    T. K. Sateesh Kumar, P. T. Retheesh, N. M. Vipulkumar
    Erschienen in:
    Business Resilience and Digital Technology in the Post-Pandemic Era (2024)
  10. Open Access 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Positive Customer Experience is Enhanced by Effective Agile Practices

    This paper explores the connection between agile methods and digital customer experience, aiming to identify what are the hallmarks of a good agile way of working. The research is an exploratory case study consisting of interviews and analysis. In …

    verfasst von:
    Riina Piiroinen, Ilkka Jormanainen, Markku Tukiainen
    Erschienen in:
    Software Business (2024)
  11. Open Access 01.04.2024 | OriginalPaper

    Deep reinforcement learning based on balanced stratified prioritized experience replay for customer credit scoring in peer-to-peer lending

    In recent years, deep reinforcement learning (DRL) models have been successfully utilised to solve various classification problems. However, these models have never been applied to customer credit scoring in peer-to-peer (P2P) lending. Moreover …

  12. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Enhancing Customer Shopping Experience Through AR Mini-Games

    In this research article we introduce an Augmented Reality (AR) application specifically designed to use in supermarkets. Our primary goal is to incorporate interactive AR mini-games that bring joy and digital engagement to customers during their …

    verfasst von:
    Leif Oppermann, Urs Riedlinger, Miriam Schmitz, Yücel Uzun, Constantin Brosda, Christine Syrek, Simone Fühles-Ubach
    Erschienen in:
    XR and Metaverse (2024)
  13. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Artificial Neural Networks for Enhancing E-commerce: A Study on Improving Personalization, Recommendation, and Customer Experience

    With e-commerce companies, artificial intelligence (AI) has emerged as a crucial innovation that allows companies to streamline processes, improve customer interactions, and increase operational capabilities. To provide tailored suggestions …

    verfasst von:
    Kamal Upreti, Divya Gangwar, Prashant Vats, Rishu Bhardwaj, Vishal Khatri, Vijay Gautam
    Erschienen in:
    Innovations in Electrical and Electronic Engineering (2024)
  14. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Investigation of Product Experience and Brand Trust on Customer Loyalty Based in Bali, Indonesia (The Case Study of Frozen Food Brands in Pandemic Covid-19)

    Despite the challenges posed by the Covid-19 pandemic, the food and beverages industry have the potential for positive growth. However, it faces intense competition due to similar target markets and brand marketing strategies aimed at providing …

    verfasst von:
    Ida Nyoman Basmantra, Ni Luh Putu Melyana Putri, Elif Baykal, Ni Wayan Widhiasthini, Upayana Wiguna Eka Saputra, Ni Made Dhian Rani Yulianti
    Erschienen in:
    Technology and Business Model Innovation: Challenges and Opportunities (2024)
  15. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    The Solution Study of Internet Channel in Improving Customer’s Power Service Experience

    The role of experience scheme in power service is very important, but there is a problem that the synopsis effect is not satisfactory. The experience solution cannot solve the problem of matching customer needs and power supply in power services …

    verfasst von:
    Xiaoyan Yang, Zhede Gu, Shiwen Zhong, Xujie Huang, Lichao Wang, Jiajia Luo
    Erschienen in:
    Frontier Computing on Industrial Applications Volume 3 (2024)
  16. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Challenges and Customer Experience in Utilities

    Few industries have been as buffeted by change over the past 25 years as utilities. Industry restructuring, globalisation, deregulation, and digital technologies have up-ended a traditionally comfortable, almost leisurely operating model: …

    verfasst von:
    Leslie P. Willcocks, John Hindle, Matt Stanton, John Smith
    Erschienen in:
    Maximizing Value with Automation and Digital Transformation (2024)
  17. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Customer Experience in the Magic World of Metaverse: Conceptual Framework of Customer Adoption of Metaverse

    Technological disruptions like Artificial Intelligence, Virtual Reality, Augmented Reality, etc. pave the way for a deeply immersive hyperconnected customer-brand interaction platform, Metaverse. Metaverse attracts enormous interest and …

    verfasst von:
    Ajay Kumar, Daruri Venkata Srinivas Kumar, Mansi Khetarpal, R. U. Megha
    Erschienen in:
    Immersive Technology and Experiences (2024)
  18. 03.01.2024 | OriginalPaper

    Sequential customer experiences leading to continuance intention in the mobile telecom industry: from contract to call center

    In today's digital age, most individuals own smartphones and routinely use telecom services. As a result, understanding users' intentions to continue using specific mobile carriers based on their experiences becomes paramount for corporate …

  19. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Empowering Customer Experience with AI Tools and Technologies

    Reena Malik, Chitkara Business School, Chitkara University, Rajpura, Punjab, India …

    verfasst von:
    Neha Zaidi, Mohit Maurya, Simon Grima, Pallavi Tyagi, Dr. Neha Zaidi
    Erschienen in:
    Building AI Driven Marketing Capabilities (2024)
  20. 19.02.2024 | Online First

    Retraction Note: The impact of omni-channel collaborative marketing on customer loyalty to fresh retailers: the mediating effect of the omni-channel shopping experience

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NEAR(..., ..., ) Findet Dokumente, in denen beide Begriffe in beliebiger Reihenfolge innerhalb von maximal n Worten zueinander stehen. Empfehlung: wählen Sie zwischen 15 und 30 als maximale Wortanzahl (z.B., NEAR(hybrid, antrieb, 20)).
* Findet Dokumente, in denen der Begriff in Wortvarianten vorkommt, wobei diese VOR, HINTER oder VOR und HINTER dem Suchbegriff anschließen können (z.B., leichtbau*, *leichtbau, *leichtbau*).
? Findet Dokumente mit dem Suchbegriff in verschiedenen Schreibweisen, hier mit s oder z, also organisation und organization. Das ? steht für eine einzige Stelle (z.B., organi?ation).
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