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Customer Experience 

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  1. 20.02.2024 | Customer Experience | Im Fokus | Online-Artikel

    Künstliche Intelligenz soll Customer Experience rentabler machen

    Für das Jahr 2024 prognostizieren sie die Entwicklung weiterer, neuer und vor allem verknüpfter Kennzahlen, mit denen Firmen die Effizienz ihrer Customer Experience messen werden.

  2. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Customer Experience in der Industrie 4.0

    Die digitale Transformation ist eine wesentliche Aufgabe der Industrie, um eine automatisierte und vernetzte Wertschöpfung zu etablieren (Obermaier, 2017). Gleichzeitig gewinnen auch hier Dienstleistungen an Bedeutung. Für diesen Paradigmenwechsel …

    verfasst von:
    Inga F. Schlömer
    Erschienen in:
    Customer Centricity (2024)
  3. 17.01.2024 | Customer Experience | Im Fokus | Online-Artikel

    Das sind die zehn wichtigsten Customer-Experience-Trends 2024

    Generative KI und Chatbots haben 2023 verstärkt in die Customer Journeys zahlreicher Unternehmen Einzug gehalten. Welche weiteren Trends Interaktionen mit Kunden 2024 beeinflussen werden, zeigen Ergebnisse des Zendesk-CX-Reports.

  4. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Mentale Stärke als Erfolgsfaktor zur Verbesserung der Customer Experience durch den Vertrieb

    Aufbau der Kompetenz der mentalen Stärke zur Ausschöpfung von Vertriebspotenzialen

    Der wirtschaftliche Erfolg von Unternehmen wird maßgeblich durch den Umgang des Vertriebs mit seinen Kund:innen generiert. Dieser Beitrag geht daher der Frage nach, was die Customer Experience besonders erfolgreicher Kundenkontakte auszeichnet und …

    verfasst von:
    Nicole Klein
    Erschienen in:
    Customer Centricity (2024)
  5. Open Access 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Positive Customer Experience is Enhanced by Effective Agile Practices

    This paper explores the connection between agile methods and digital customer experience, aiming to identify what are the hallmarks of a good agile way of working. The research is an exploratory case study consisting of interviews and analysis. In …

    verfasst von:
    Riina Piiroinen, Ilkka Jormanainen, Markku Tukiainen
    Erschienen in:
    Software Business (2024)
  6. Open Access 01.04.2024 | OriginalPaper

    Deep reinforcement learning based on balanced stratified prioritized experience replay for customer credit scoring in peer-to-peer lending

    In recent years, deep reinforcement learning (DRL) models have been successfully utilised to solve various classification problems. However, these models have never been applied to customer credit scoring in peer-to-peer (P2P) lending. Moreover …

  7. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Enhancing Customer Shopping Experience Through AR Mini-Games

    In this research article we introduce an Augmented Reality (AR) application specifically designed to use in supermarkets. Our primary goal is to incorporate interactive AR mini-games that bring joy and digital engagement to customers during their …

    verfasst von:
    Leif Oppermann, Urs Riedlinger, Miriam Schmitz, Yücel Uzun, Constantin Brosda, Christine Syrek, Simone Fühles-Ubach
    Erschienen in:
    XR and Metaverse (2024)
  8. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Investigation of Product Experience and Brand Trust on Customer Loyalty Based in Bali, Indonesia (The Case Study of Frozen Food Brands in Pandemic Covid-19)

    Despite the challenges posed by the Covid-19 pandemic, the food and beverages industry have the potential for positive growth. However, it faces intense competition due to similar target markets and brand marketing strategies aimed at providing …

    verfasst von:
    Ida Nyoman Basmantra, Ni Luh Putu Melyana Putri, Elif Baykal, Ni Wayan Widhiasthini, Upayana Wiguna Eka Saputra, Ni Made Dhian Rani Yulianti
    Erschienen in:
    Technology and Business Model Innovation: Challenges and Opportunities (2024)
  9. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Artificial Neural Networks for Enhancing E-commerce: A Study on Improving Personalization, Recommendation, and Customer Experience

    With e-commerce companies, artificial intelligence (AI) has emerged as a crucial innovation that allows companies to streamline processes, improve customer interactions, and increase operational capabilities. To provide tailored suggestions …

    verfasst von:
    Kamal Upreti, Divya Gangwar, Prashant Vats, Rishu Bhardwaj, Vishal Khatri, Vijay Gautam
    Erschienen in:
    Innovations in Electrical and Electronic Engineering (2024)
  10. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    The Solution Study of Internet Channel in Improving Customer’s Power Service Experience

    The role of experience scheme in power service is very important, but there is a problem that the synopsis effect is not satisfactory. The experience solution cannot solve the problem of matching customer needs and power supply in power services …

    verfasst von:
    Xiaoyan Yang, Zhede Gu, Shiwen Zhong, Xujie Huang, Lichao Wang, Jiajia Luo
    Erschienen in:
    Frontier Computing on Industrial Applications Volume 3 (2024)
  11. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Challenges and Customer Experience in Utilities

    Few industries have been as buffeted by change over the past 25 years as utilities. Industry restructuring, globalisation, deregulation, and digital technologies have up-ended a traditionally comfortable, almost leisurely operating model: …

    verfasst von:
    Leslie P. Willcocks, John Hindle, Matt Stanton, John Smith
    Erschienen in:
    Maximizing Value with Automation and Digital Transformation (2024)
  12. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Customer Experience in the Magic World of Metaverse: Conceptual Framework of Customer Adoption of Metaverse

    Technological disruptions like Artificial Intelligence, Virtual Reality, Augmented Reality, etc. pave the way for a deeply immersive hyperconnected customer-brand interaction platform, Metaverse. Metaverse attracts enormous interest and …

    verfasst von:
    Ajay Kumar, Daruri Venkata Srinivas Kumar, Mansi Khetarpal, R. U. Megha
    Erschienen in:
    Immersive Technology and Experiences (2024)
  13. 03.01.2024 | OriginalPaper

    Sequential customer experiences leading to continuance intention in the mobile telecom industry: from contract to call center

    In today's digital age, most individuals own smartphones and routinely use telecom services. As a result, understanding users' intentions to continue using specific mobile carriers based on their experiences becomes paramount for corporate …

  14. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Empowering Customer Experience with AI Tools and Technologies

    Reena Malik, Chitkara Business School, Chitkara University, Rajpura, Punjab, India …

    verfasst von:
    Neha Zaidi, Mohit Maurya, Simon Grima, Pallavi Tyagi, Dr. Neha Zaidi
    Erschienen in:
    Building AI Driven Marketing Capabilities (2024)
  15. 19.02.2024 | Online First

    Retraction Note: The impact of omni-channel collaborative marketing on customer loyalty to fresh retailers: the mediating effect of the omni-channel shopping experience

  16. 01.08.2023 | OriginalPaper

    Customer Experience und die Cloud als starkes Duo

    Um zu einer ganzheitlichen Customer Experience zu kommen, braucht es eine durchdachte Strategie und praxisbewährte Lösungen.

  17. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Förderung der Customer Experience im stationären Bekleidungseinzelhandel trotz Hygieneauflagen

    Eine theoretische und empirische Bewertung von Maßnahmen

    Der große Vorteil des stationären Einzelhandels – der direkte Kundenkontakt – war durch die Hygieneregelungen im Zuge der Bekämpfung des Coronavirus deutlich eingeschränkt und damit reduziert worden. Sämtliche Produktkategorien, das heißt selbst …

    verfasst von:
    Julia Naskrent, Simon Dormann
    Erschienen in:
    Marketing & Innovation 2023 (2023)
  18. 01.10.2022 | OriginalPaper

    Wie Sales und Marketing von Customer Experience profitieren

    CX - Customer Experience ist im Management angekommen. Es wird als unverzichtbar gesehen, um sich erfolgreich im Markt zu behaupten. Ein positives Kundenerlebnis ist für Kaufentscheidungen genauso wichtig wie Produktmerkmale oder der Preis.

  19. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Das Konzept der Customer-Dominant Journey zur Gestaltung von Digital Customer Experiences – Eine Fallstudie in der Audiobranche

    Eine zunehmende Wettbewerbsintensität, Individualität von Kunden sowie eine steigende Anzahl digitaler Kontaktpunkte machen ein systematisches Customer Experience Management zunehmend anspruchsvoller. Um ein übergreifendes, konsistentes und auf …

    verfasst von:
    Maxim Saleschus
    Erschienen in:
    Gestaltung des Wandels im Dienstleistungsmanagement (2023)
  20. Open Access 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Employee-to-Customer Improvisation: A Value Creation Strategy for Navigating the Contemporary Consumption Experience

    The potential contribution that employees can make to retail firms is changing as retailing is increasingly embracing online and digital capabilities. Retailers are tasked with the role of supplementing their primary commercial role by providing …

    verfasst von:
    Jessica Vredenburg, Simon J. Bell, Evan Polman
    Erschienen in:
    The Future of Consumption (2024)

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NEAR(..., ..., ) Findet Dokumente, in denen beide Begriffe in beliebiger Reihenfolge innerhalb von maximal n Worten zueinander stehen. Empfehlung: wählen Sie zwischen 15 und 30 als maximale Wortanzahl (z.B., NEAR(hybrid, antrieb, 20)).
* Findet Dokumente, in denen der Begriff in Wortvarianten vorkommt, wobei diese VOR, HINTER oder VOR und HINTER dem Suchbegriff anschließen können (z.B., leichtbau*, *leichtbau, *leichtbau*).
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