Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

Towards Guidelines for Educational Adventure Games Creation (EAGC)

verfasst von : Gudrun Kellner, Paul Sommeregger, Marcel Berthold

Erschienen in: 21st Century Learning for 21st Century Skills

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Many recent studies have shown that educational games are effective tools for learning [1]. Despite the recent popularity of game-based learning and some first general guidelines for the creation of such educational games [2], there is a lack of useful practical guidelines for specific game types that address all relevant aspects of design, implementation and testing. This might be explained with the possible lack of experience of instructional designers with computer games and game designers with education [3], but it influences the focus and the approach chosen for the game design and implementation process. The goal of our work is to develop guidelines for the creation of educational adventure games that help not to forget any aspect. In order to do so, we refer to both existing guidelines for the design of entertainment games and existing frameworks for the design of educational games. We suggest a structure of five main game development phases (conceptual design and game design, implementation, testing and validation) and also take project management into account, to not only guide through the creation of the game itself but also to support the organization of the game development process [4]. Our next steps are to put the EAGC guidelines into practice and to show their applicability in a concrete example project, an educational adventure game on electricity, which is currently under development.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Towards Guidelines for Educational Adventure Games Creation (EAGC)
verfasst von
Gudrun Kellner
Paul Sommeregger
Marcel Berthold
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-33263-0_66

Premium Partner