Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Understanding and Defining the Socially Conscious Consumer

verfasst von : Alexis Croswell, Kevin Lehnert, Christian Hinsch

Erschienen in: Celebrating America’s Pastimes: Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Marketing?

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

With the growing research on the impact of corporate social responsibility (CSR) programs, there is relatively little research on the makeup of the socially conscious consumer. This is particularly true with regard to their response to socially responsible initiatives. We address this gap through a qualitative study which ascertains the general mindset and makeup of the socially conscious consumer. Results indicate that socially conscious consumers use rational economic models in their consumption decisions, weighing the costs and benefits of their choices. This group also displays a general skepticism with respect to CSR tactics. This has distinct implications for managers, as it becomes more important for them to change the consumer’s view towards marketing than to enhance the existing social viewpoints of the consumer.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Understanding and Defining the Socially Conscious Consumer
verfasst von
Alexis Croswell
Kevin Lehnert
Christian Hinsch
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_192